I takt med at Røde Kors’ afdelingers IT-behov og -brug stiger, er det vigtigt at have en organiseret og struktureret lokal IT-administration. Som IT-frivillig får du mandat til at løfte denne opgave fra bestyrelsen. Du vil blive klædt på af konsulenter fra Landskontoret og blive en del af et landsdækkende netværk af andre IT-frivillige.
Røde Kors bruger hovedsageligt Microsofts digitale systemer, herunder Outlook, SharePoint, Teams og OneDrive. Disse værktøjer anvendes blandt andet til:
- Officiel og sikker kommunikation mellem Røde Kors’ aktivitetsledere, frivillige og samarbejdspartnere.
- Arkivering af vigtige filer i afdelingens filsystem, som enten bestyrelsen, andre frivillige eller den næste aktivitetsleder skal kunne tilgå.
- Arbejde med Word, Excel og PowerPoint via OneDrive og filsystemet.
- Arrangere eller deltage i online møder med dine frivillige, Landskontoret eller andre via Teams.
Er du interesseret i at høre mere om afdelingernes brug og administration af digitale systemer, kan du sende en mail til kruhr@rodekors.dk eller tilmelde dig det næste IT-kursus i kursuskalenderen på Mit Røde Kors.
Klik her for at læse mere om, hvad en IT-frivillig kan lave.
Relateret til
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.