Spørgsmål 1)
Skal jeg bruge min nye personlige Røde Kors e-mail til al kommunikation i mit frivillige arbejde for Røde Kors?
Ja. I kombination med en eventuel delt funktionspostkasse.
Og med en personlig Røde Kors e-mail, er du med til at sørge for, at alle datafølsomme oplysninger du sender om Røde Kors kan sendes sikkert samt forblive i Røde Kors, når/hvis du en dag stopper som frivillig.
For at kunne sende datafølsomme oplysninger sikkert (og vide hvornår noget er datafølsomt), har vi lavet denne guide til dig.
Spørgsmål 2)
Jeg vil hellere bruge min gamle formandsfunktionspostkasse end min nye personlige Røde Kors e-mail. Kan jeg stadig det?
Ja, det kan du. Du bestemmer selv.
Hvis din formandsfunktionspostkasse er blevet ’delt’ - eller er relativt ny, kan du kun gå ind på den via din nye personlige Røde Kors e-mail.
I dette tilfælde kan du vælge at se - og bruge, din nye personlige Røde Kors e-mail som en 'nøgle' til at logge ind på din formandsfunktionspostkasse. Læs mere om delte funktionspostkasser hér.
Spørgsmål 3)
Jeg har ikke lyst til at tjekke min personlige Røde Kors e-mail hele tiden.
Kan jeg få notifikationer i min private mail om en ny mail i min personlige Røde Kors e-mail?
Ja, det kan du. Det er muligt at få tilsendt notifikations-mails til sin private e-mail (fx din Hotmail eller din Gmail), når der er en ny mail i din personlige Røde Kors e-mail. Vi har lavet en vejledning til, hvordan du gør. Klik her.
Spørgsmål 4)
Kan jeg få hjælp til at downloade og opsætte Outlook klienten på min mobiltelefon eller tablet?
Røde Kors understøtter kun brugen af Outlook online, altså hvordan man går ind på sin Røde Kors e-mail via en browser (fx Edge, Chrome, Safari osv.). Der findes rigtigt mange forskellige systemer på mobiltelefoner og tablets, og vi har desværre ikke ressourcer til at kunne kende dem alle, men, man kan ofte finde en god vejledning ved at søge på internettet. Skriv fx ’Hvordan installerer jeg Outlook på min iPhone’? Når først du har fået installeret Outlook på din telefon eller tablet, vil du kunne logge ind med din personlige Røde Kors e-mail og tilgå al din mail derfra.
Spørgsmål 5)
Må jeg bruge de andre Apps i Outlook online?
Ja. Med din nye personlige Røde Kors e-mail får du også adgang til store dele af Microsofts online Office-pakke (fx Word, Excel, PowerPoint osv.).
Røde Kors’ Helpdesk yder dog ikke support på disse Apps. Du finder dine Apps hér:
Spørgsmål 6)
Kan jeg videresende mine personlige Røde Kors e-mails til min private e-mail konto?
Nej. Det er ikke muligt at indstille Røde Kors e-mailen til automatisk at videresende e-mails til en privat e-mailadresse, men du kan sætte det op således, at du får en notifikation om, at der er en ny mail i din indbakke i din Røde Kors e-mail. Se spørgsmål 3).
Spørgsmål 7)
Jeg har glemt min adgangskode til min personlige Røde Kors e-mail (password)
Hvis du har glemt din adgangskode (password), så Kontakt Helpdesk på landskontoret:
helpdesk@rodekors.dk / ring +45 3529 9400 mandag til torsdag kl 9 - 16, fredag kl 9 til 15.
Har du spørgsmål?
Spar tid ved at skrive til Røde Kors Support her.
Relateret til
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.