Røde Kors e-mail: Ofte stillede spørgsmål

Kristoffer Uhrenholdt Turkzeban
Kristoffer Uhrenholdt Turkzeban
  • Opdateret

GENERELLE SPØRGSMÅL / SVAR OM OUTLOOK ONLINE:

 

Skal jeg bruge min nye personlige Røde Kors e-mail til al kommunikation i mit frivillige arbejde for Røde Kors?

Som frivilligleder i Røde Kors er det vigtigt at behandle informationer og data med omhu. Dette er nemmest hvis man holder al sin Røde Kors kommunikation inden for sin sikre Røde Kors e-mail.

 

Jeg vil hellere bruge min gamle formandsfunktionspostkasse end min nye personlige Røde Kors e-mail. Kan jeg stadig det? 
Ja, det kan du. Du bestemmer selv. 
Hvis din formandsfunktionspostkasse er blevet ’delt’ - eller er relativt ny, kan du kun gå ind på den via din nye personlige Røde Kors e-mail.  

I dette tilfælde kan du vælge at se  - og bruge, din nye personlige Røde Kors e-mail som en nøgle til at logge ind på din formandsfunktionspostkasse. Læs mere om sammenkoblingen af personlige- og funktions-postkasser her.

 

Jeg har ikke lyst til at tjekke min personlige Røde Kors e-mail hele tiden.  
Kan jeg få notifikationer om en ny mail i min personlige Røde Kors e-mail?

Det er muligt at få tilsendt notifikations-mails til sin private e-mail når der modtages ny mail på din personlige Røde Kors e-mail.

Denne funktion er under udvikling. Men det er muligt at få den aktiveret ved at sende en mail til rkmail@rodekors.dk hvor du oplyser din personlige rk-mail, din private mail og dit navn. 

 

Kan jeg få hjælp til at downloade og opsætte Outlook klienten på min mobiltelefon eller tablet?
Røde Kors understøtter kun brugen af Outlook online. Der findes rigtigt mange forskellige systemer på mobiltelefoner og tablets, og vi har desværre ikke ressourcer til at kunne kende dem alle.

Men man kan ofte finde en god vejledning ved at søge på internettet – fx ’Hvordan installerer jeg Outlook på min iPhone’? Når først du har fået installeret Outlook på din telefon eller tablet vil du kunne logge ind med din personlige Røde Kors e-mail og tilgå alt din mail derfra. 

 

Må jeg bruge de andre Apps i Outlook online?
Ja. Med din nye personlige Røde Kors e-mail får du også adgang til store dele af Microsofts online Office-pakke, som indeholder en række Apps, du er velkommen til at bruge. Røde Kors’ Helpdesk yder dog ikke support på disse Apps. Du finder dine Apps hér:

Kan jeg videresende mine personlige Røde Kors e-mails til min private e-mail konto?
Nej. Det er ikke muligt at indstille Røde Kors e-mailen til automatisk at videresende e-mails til en privat e-mailadresse.

 

Jeg har glemt min adgangskode til min personlige Røde Kors e-mail (password)
Hvis du har glemt din adgangskode (password), så Kontakt Helpdesk på landskontoret.
Du kan træffe Helpdesk på helpdesk@rodekors.dk eller på + 45 35 29 94 00 på hverdage mellem kl 9 og 16, fredag fra kl 9 til 15

 

Har du spørgsmål?

Spar tid ved at skrive til Røde Kors Support her. 

Relateret til

Var denne artikel en hjælp?

0 ud af 1 fandt dette nyttigt

Har du flere spørgsmål? Indsend en anmodning

Kommentarer

0 kommentarer

Log ind for at kommentere.