Introduktion
Landskontoret tilbyder en række digitale værktøjer med det formål at effektivisere bestyrelsesarbejdet. Disse værktøjer kan hjælpe med følgende:
- Udarbejdelse, opbevaring og adgang til referater og dagsordner ét centralt sted.
- Deling og samarbejde på dokumenter.
- Onboarding af nye bestyrelsesmedlemmer.
- Arkivering af forretningskritiske filer på en central og sikker måde.
Det anbefales at udnævne en Kontakt-superbruger i bestyrelsen samt en IT-frivillig eller IT-administrator til at administrere de forskellige fælles IT-værktøjer.
Som bestyrelsesmedlem har du eller kan få adgang til følgende systemer, der kan hjælpe med ovenstående:
Røde Kors e-mail (Outlook):
Hvad er en Røde Kors e-mail? Alle med et hverv kan få en Røde Kors e-mail. Frivillige uden hverv, der har behov for at sende sikker mail i henhold til GDPR, kan også få en Røde Kors e-mail. En Røde Kors e-mailkonto giver adgang til en lang række digitale systemer.
Hvordan får jeg en Røde Kors e-mail? For at oprette en Røde Kors e-mail skal du logge ind på Mit Røde Kors. Linket til formularen virker kun, når du er logget ind på Mit Røde Kors. Bestil din e-mail her.
Læs mere om Røde Kors e-mail og find vejledninger her.
Hvis du allerede har en Røde Kors e-mail kan du åbne den her.
Røde Kors filsystem (SharePoint):
Hvad er Røde Kors filsystem? Røde Kors filsystem er et tilbud til alle lokale afdelinger. Her kan I sikkert og nemt gemme jeres digitale filer og skabe et fælles arkiv, samtidig med at I overholder GDPR.
Hvem kan bruge Røde Kors filsystem? Røde Kors filsystem er først og fremmest for frivillige med hverv. I hver afdeling er det bestyrelsen, der beslutter, hvem der skal have adgang. Og alle, der tildeles adgang, skal logge ind med en personlige Røde Kors e-mailkonto.
Læs mere om Røde Kors filsystem og find vejledninger her.
Hvis du allerede har en Røde Kors e-mail kan du åbne Filsystemet her.
Mine filer/OneDrive
Hvad er Mine filer? Hvis du har en Røde Kors e-mail, har du også adgang til en online udgave af Office-pakken, herunder Word, Excel og PowerPoint, samt dit eget private filarkiv, hvor du kan oprette og gemme dokumenter.
Hvordan får jeg adgang? Via din Røde Kors e-mail. Du kan læse mere om Røde Kors e-mails i punktet ovenfor (Røde Kors e-mail).
Læs mere om OneDrive (Mine filer) og find vejledninger her.
Hvis du allerede har en Røde Kors e-mailkonto kan du åbne OneDrive her.
Online møder (Teams)
I Røde Kors bruger vi Microsoft Teams til online møder. Alle bestyrelser har mulighed for at benytte Teams. Her finder du vejledning til at indkalde og deltage i et online møde i Teams.
Hvordan får jeg adgang? Også via din Røde Kors e-mail.
Læs mere og find vejledninger her.
Hvis du allerede har en Røde Kors e-mailkonto kan du åbne Teams her.
Få let og hurtig adgang til dine Røde Kors systemer ved at tilføje et skrivebords-ikon eller bogmærke:
Relateret til
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.