IT-systemer til bestyrelsesmedlemmer

Kristoffer Uhrenholdt Turkzeban
Kristoffer Uhrenholdt Turkzeban
  • Opdateret

Introduktion

Landskontoret tilbyder en række digitale værktøjer med det formål at effektivisere bestyrelsesarbejdet. Disse værktøjer kan hjælpe med følgende:

  • Udarbejdelse, opbevaring og adgang til referater og dagsordner ét centralt sted.
  • Deling og samarbejde på dokumenter.
  • Onboarding af nye bestyrelsesmedlemmer.
  • Arkivering af forretningskritiske filer på en central og sikker måde.

Det anbefales at udnævne en Kontakt-superbruger i bestyrelsen samt en IT-frivillig eller IT-administrator til at administrere de forskellige fælles IT-værktøjer.

Som bestyrelsesmedlem har du eller kan få adgang til følgende systemer, der kan hjælpe med ovenstående:

Røde Kors e-mail (Outlook):

Hvad er en Røde Kors e-mail? Alle med et hverv kan få en Røde Kors e-mail. Frivillige uden hverv, der har behov for at sende sikker mail i henhold til GDPR, kan også få en Røde Kors e-mail. En Røde Kors e-mailkonto giver adgang til en lang række digitale systemer.
Hvordan får jeg en Røde Kors e-mail? For at oprette en Røde Kors e-mail skal du logge ind på Mit Røde Kors. Linket til formularen virker kun, når du er logget ind på Mit Røde Kors. Bestil din e-mail her.

Læs mere om Røde Kors e-mail og find vejledninger her.

Hvis du allerede har en Røde Kors e-mail kan du åbne den her.

Røde Kors filsystem (SharePoint):

Hvad er Røde Kors filsystem? Røde Kors filsystem er et tilbud til alle lokale afdelinger. Her kan I sikkert og nemt gemme jeres digitale filer og skabe et fælles arkiv, samtidig med at I overholder GDPR.
Hvem kan bruge Røde Kors filsystem? Røde Kors filsystem er først og fremmest for frivillige med hverv. I hver afdeling er det bestyrelsen, der beslutter, hvem der skal have adgang. Og alle, der tildeles adgang, skal logge ind med en personlige Røde Kors e-mailkonto.

Læs mere om Røde Kors filsystem og find vejledninger her.

Hvis du allerede har en Røde Kors e-mail kan du åbne Filsystemet her.

Mine filer/OneDrive

Hvad er Mine filer? Hvis du har en Røde Kors e-mail, har du også adgang til en online udgave af Office-pakken, herunder Word, Excel og PowerPoint, samt dit eget private filarkiv, hvor du kan oprette og gemme dokumenter.

Hvordan får jeg adgang? Via din Røde Kors e-mail. Du kan læse mere om Røde Kors e-mails i punktet ovenfor (Røde Kors e-mail).

Læs mere om OneDrive (Mine filer) og find vejledninger her.

Hvis du allerede har en Røde Kors e-mailkonto kan du åbne OneDrive her.

Online møder (Teams)

I Røde Kors bruger vi Microsoft Teams til online møder. Alle bestyrelser har mulighed for at benytte Teams. Her finder du vejledning til at indkalde og deltage i et online møde i Teams.

Hvordan får jeg adgang? Også via din Røde Kors e-mail.

Læs mere og find vejledninger her.

Hvis du allerede har en Røde Kors e-mailkonto kan du åbne Teams her.

 

Få let og hurtig adgang til dine Røde Kors systemer ved at tilføje et skrivebords-ikon eller bogmærke:

Relateret til

Var denne artikel en hjælp?

1 ud af 2 fandt dette nyttigt

Har du flere spørgsmål? Indsend en anmodning

Kommentarer

0 kommentarer

Log ind for at kommentere.