Introduktion
Landskontoret tilbyder en række digitale værktøjer med det formål at effektivisere hjælpearbejdet. Disse værktøjer kan blandt andet hjælpe med:
- Håndtering af stamdata og oprettelse af frivillige.
- Officiel og sikker kommunikation som Røde Kors aktivitetsleder med frivillige og samarbejdspartnere.
- Arkivere vigtige filer i afdelingens filsystem som enten bestyrelse, andre frivillige eller den næste aktivitetsleder skal kunne tilgå.
- Benyt Word, Excel, PowerPoint i dit arbejde i OneDrive og filsystemet.
- Arranger eller deltag i online møder med dine frivillige, Landskontoret eller andet med Teams.
Som aktivitetsleder har, eller kan få, adgang til følgende systemer der kan hjælpe med ovenstående:
Kontakt (Frivillig- og medlemssystem)
Hvad er Kontakt? Kontakt er Røde Kors’ frivillig- og medlemssystem, som har to funktioner:
- Et opslagsværk, hvor man kan finde kontaktoplysninger på frivillige med hverv.
- Et system til registrering og opdatering af frivilliges og medlemmers oplysninger i Røde Kors-afdelingerne.
Læs mere om Kontakt og find vejledninger her.
Eller åbne Kontakt her.
Røde Kors e-mail
Hvad er en Røde Kors e-mail? Alle med et hverv kan få en Røde Kors e-mail. Frivillige uden hverv, der har behov for at sende sikker mail i henhold til GDPR, kan også få en Røde Kors e-mail.
Hvordan får jeg en Røde Kors e-mail? For at oprette en Røde Kors e-mail skal du logge ind på Mit Røde Kors. Linket til formularen virker kun, når du er logget ind på Mit Røde Kors.
Læs mere om Røde Kors e-mail og find vejledninger her.
Hvis du allerede har en e-mail kan du åbne den her.
Røde Kors filsystem
Hvad er Røde Kors filsystem? Røde Kors filsystem er et tilbud til alle lokale afdelinger. Her kan I sikkert og nemt gemme jeres digitale filer og skabe et fælles arkiv, samtidig med at I overholder GDPR.
Hvem kan bruge Røde Kors filsystem? Røde Kors filsystem er først og fremmest for frivillige med hverv. I hver afdeling er det bestyrelsen, der beslutter, hvem der skal have adgang. Og alle, der tildeles adgang, skal logge ind med en personlig Røde Kors e-mailkonto.
Læs mere om Røde Kors filsystem og find vejledninger her.
Åben filsystem her.
Mine filer/OneDrive
Hvad er Mine filer/OneDrive? Hvis du har en Røde Kors e-mail, har du også adgang til en online udgave af Office-pakken, herunder Word, Excel og PowerPoint. Du får også dit eget personlige Røde Kors filarkiv, hvor du kan oprette og gemme dokumenter.
Hvordan får jeg adgang? Via din Røde Kors e-mail. Du kan læse mere om Røde Kors e-mails i punktet ovenfor (Røde Kors e-mail).
Læs mere om Office-pakken og OneDrive (Mine filer) og find vejledninger her.
Hvis du allerede har en e-mail kan du åben OneDrive her.
Online møder
I Røde Kors bruger vi Microsoft Teams til online møder. Alle bestyrelser har mulighed for at benytte Teams. Her finder du vejledning til at indkalde og deltage i et online møde i Teams.
Hvordan får jeg adgang? Også via din Røde Kors e-mail.
Læs mere her.
Hvis du allerede har en e-mail kan du åbne Teams her.
Relateret til
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.