IT-systemer til aktivitetsledere

Kristoffer Uhrenholdt Turkzeban
Kristoffer Uhrenholdt Turkzeban
  • Opdateret

 

Introduktion

Landskontoret tilbyder en række digitale værktøjer med det formål at effektivisere hjælpearbejdet. Disse værktøjer kan blandt andet hjælpe med:

  • Håndtering af stamdata og oprettelse af frivillige.
  • Officiel og sikker kommunikation som Røde Kors aktivitetsleder med frivillige og samarbejdspartnere. 
  • Arkivere vigtige filer i afdelingens filsystem som enten bestyrelse, andre frivillige eller den næste aktivitetsleder skal kunne tilgå.
  • Benyt Word, Excel, PowerPoint i dit arbejde i OneDrive og filsystemet.
  • Arranger eller deltag i online møder med dine frivillige, Landskontoret eller andet med Teams.

Som aktivitetsleder har, eller kan få, adgang til følgende systemer der kan hjælpe med ovenstående: 

Kontakt (Frivillig- og medlemssystem)

Hvad er Kontakt? Kontakt er Røde Kors’ frivillig- og medlemssystem, som har to funktioner:

  • Et opslagsværk, hvor man kan finde kontaktoplysninger på frivillige med hverv.
  • Et system til registrering og opdatering af frivilliges og medlemmers oplysninger i Røde Kors-afdelingerne.

Læs mere om Kontakt og find vejledninger her.

Eller åbne Kontakt her.

Røde Kors e-mail

Hvad er en Røde Kors e-mail? Alle med et hverv kan få en Røde Kors e-mail. Frivillige uden hverv, der har behov for at sende sikker mail i henhold til GDPR, kan også få en Røde Kors e-mail.

Hvordan får jeg en Røde Kors e-mail? For at oprette en Røde Kors e-mail skal du logge ind på Mit Røde Kors. Linket til formularen virker kun, når du er logget ind på Mit Røde Kors.

Læs mere om Røde Kors e-mail og find vejledninger her.

Hvis du allerede har en e-mail kan du åbne den her.

Røde Kors filsystem

Hvad er Røde Kors filsystem? Røde Kors filsystem er et tilbud til alle lokale afdelinger. Her kan I sikkert og nemt gemme jeres digitale filer og skabe et fælles arkiv, samtidig med at I overholder GDPR.

Hvem kan bruge Røde Kors filsystem? Røde Kors filsystem er først og fremmest for frivillige med hverv. I hver afdeling er det bestyrelsen, der beslutter, hvem der skal have adgang. Og alle, der tildeles adgang, skal logge ind med en personlig Røde Kors e-mailkonto.

Læs mere om Røde Kors filsystem og find vejledninger her.

Åben filsystem her.

Mine filer/OneDrive

Hvad er Mine filer/OneDrive? Hvis du har en Røde Kors e-mail, har du også adgang til en online udgave af Office-pakken, herunder Word, Excel og PowerPoint. Du får også dit eget personlige Røde Kors filarkiv, hvor du kan oprette og gemme dokumenter.

Hvordan får jeg adgang? Via din Røde Kors e-mail. Du kan læse mere om Røde Kors e-mails i punktet ovenfor (Røde Kors e-mail).

Læs mere om Office-pakken og OneDrive (Mine filer) og find vejledninger her.

Hvis du allerede har en e-mail kan du åben OneDrive her.

Online møder

I Røde Kors bruger vi Microsoft Teams til online møder. Alle bestyrelser har mulighed for at benytte Teams. Her finder du vejledning til at indkalde og deltage i et online møde i Teams.

Hvordan får jeg adgang? Også via din Røde Kors e-mail.

Læs mere her.

Hvis du allerede har en e-mail kan du åbne Teams her.

Relateret til

Var denne artikel en hjælp?

0 ud af 0 fandt dette nyttigt

Har du flere spørgsmål? Indsend en anmodning

Kommentarer

0 kommentarer

Log ind for at kommentere.