Introduktion
Landskontoret tilbyder en række digitale systemer, der har til formål at effektivisere kasserer arbejdet. Værktøjerne kan hjælpe med at:
- Arkivere forretnings-kritiske dokumenter på en og sikker måde.
- Nem adgang til økonomi-system
- Kasserer funktionspostkasse (feks. herlev.kasserer@rodekors.dk) som nemt kan overdrages til næste kasserer
- Office-pakken med mulighed for at arbejde med bla. word og excel.
Som kasserer har eller kan få adgang til følgende systemer der kan hjælpe med ovenstående:
Økonomisystemet
Gå til AX1 Webkladde her
Hvad er Økonomisystem?
Vi har to typer af økonomisystemer:
- AX1: Den webbaserede udgave: Den nemme udgave, som bruges til at håndtere afdelingens regnskab
- AX2: Desktop udgaven: Den lidt mere komplicerede udgave, som bruges til at håndtere afdelingens regnskab
AX2: AX Economy LK via Citrix Workspace
For bedste adgang til systemet installeres Citrix Workspace. Find vejledning til installation af Citrix Workspace her.
Du kan også tilgå AX Economy LK via linket https://login.rodekors.dk/ - dog uden adgang til printer.
Hvordan får jeg adgang?
For at få adgang til vores økonomisystem, skal du skrive til vores Økonomiafdeling på afdregnskab@rodekors.dk
Røde Kors e-mail (Outlook)
Tilgå e-mail her
Hvad er en Røde Kors e-mail?
Alle med et hverv kan få en Røde Kors e-mail. Frivillige uden hverv, der har et behov for at kunne sende sikker mail pga. GDPR, kan også få en Røde Kors e-mail.
Hvordan får jeg en Røde Kors e-mail?
For at oprette en Røde Kors e-mail, bedes du logge ind på Mit Røde Kors og herefter udfylde følgende formular: www.mitrodekors.dk/rkmail. Linket til formularen virker først, når du er logget ind på Mit Røde Kors.
Læse mere om Røde Kors e-mail her og find vejledninger.
Røde Kors filsystem (SharePoint)
Find filsystem her 
Hvad er Røde Kors filsystem?
Røde Kors filsystem er et tilbud til alle lokale afdelinger: Her kan I sikkert og nemt gemme jeres digitale filer. Og I skaber jeres fælles arkiv, samtidig med at I overholder GDPR.
Hvem kan bruge Røde Kors filsystem?
Røde Kors filsystem er først og fremmest for frivillige med hverv. I hver afdeling er det bestyrelsen, der beslutter, hvem der skal have adgang. Og alle, der tildeles adgang, skal logge ind med en personlig Røde Kors e-mailkonto.
Læse mere om Røde Kors filsystem her og find vejledninger.
Mine filer/OneDrive
Tilgå OneDrive her 
Hvad er Mine filer/OneDrive?
Hvis du har en Røde Kors e-mail, har du også adgang til en online udgave af Office-pakken, fx Word, Excel og PowerPoint. Du har også adgang til dit eget personlige filarkiv hvor du kan gemme og oprette dokumenter.
Hvordan får jeg adgang?
Via din Røde Kors e-mail. Du kan læse mere om Røde Kors e-mails i punktet ovenfor (Røde Kors e-mail).
Læse mere om Office-pakken og OneDrive (Mine filer) og find vejledninger.
Online møder (Teams)
Tilgå Teams her
I Røde Kors bruger vi Microsoft Teams til online møder. Alle bestyrelser har mulighed for at benytte Teams. Her finder du vejledning til at indkalde og til at deltage i et online møde i Teams.
Læse mere her.
TIPS TIL NEM ADGANG
Alle Røde Kors systemerne tilgås via internettet eller din internetbrowser (Edge, Safari, Chrome, osv.).
Derfor anbefaler vi at tilføje dem alle som bogmærke eller genvej på skrivebordet for nem og hurtig adgang.
Relateret til
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.